2012-04-02

Rullatorer går först, eller...

Varför ska rullatorer in först i bussen? De där kärringarna och gubbarna stoppar ju bara upp resten av kön som ska till sina jobb eller nöjen. Jag blir grinig när jag ser eländet. Låt de med lätta ben och snygga bröst kliva på först, så de däringa mer eller mindre handikappade får ta den plats som är över. Jag menar, de betalar ju inte. Och betalar de, så lämnar de rullatorn och rusar fram till chaffisen, trycker sitt kort mot automaten och rusar sedan tillbaka till den livsviktiga rullatorn.

Någon som känner igen beteendet? Annars får jag ta ett allvarligt snack med Reinfeldt. Han om någon måste ju förstå. Eller åtminstone nicka igenkännande...

2 kommentarer:

  1. Fruktansvärt oförskämt skrivet. Nu menar du kanske "äldre" med rullator. Men det finns även yngre. Barn och ungdomar, som OCKSÅ går med rullator. Och som OCKSÅ vill till sina nöjen. Den dagen jag träffar på dig på bussen när du anser min son inte skall få följa med och nöja sig med den plats som är "över" så skulle jag personligen vilja trycka upp ditt nöje och dina fördommar i halsen på dig. Fy skäms. / www.praecox.se Förälder till ett barn med Cerebral Pares.

    SvaraRadera
  2. Den här bloggen ska vara oförskämd. Ibland med en glimt i ögat...

    SvaraRadera