2012-05-20

Det billiga Jönköping

Upptäcker att jag kan spendera 795 kronor per dag innan lönen dunkar in på kontot den 25:e.

Det är inte illa pinkat av en trähäst. Eller hur suveränt som helst av staden Jönköping som tar en symbolisk summa för mat på fredagar. En after work i stan för 60 spänn gör mig mätt två dagar och påverkad av alkohol i en timme. Till min lycka har somliga restauranger after work nästan varje dag! Jag behöver ju knappast handla mat på Willys. Möjligen gå in där för att tjacka en liter juice och cigg.

Har man dessutom värdekort för bussresor kan man kolla in vilka bussar som har kortterminaler som inte fungerar när man ska bege sig till city för att käka billigt. Med lite tur funkar inte kortterminalerna och jag åker gratis!

De icke svenskägda butikerna har dessutom börjat sälja cigg för 39-40 spänn/ask.

Ja, jävlar. Jönköping har prickat in formen och min plånbok bara sväller. Eller åtminstone lönekontot.

Här vill jag leva. Hur länge som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar