2012-07-22

800.000 kronor i minuten hos TV4

Åttahundratusen kronor.

Så mycket kostar det att annonsera i en minut hos TV4. Naturligtvis blir det billigare ju oftare annonsören väljer att visa sin töntiga annonsering. För töntigt är det i TV4. Sämre produktioner av reklam år svåra att finna.

Nä, jag är skeptisk till dagens reklam i tv. Den var bättre förr. När unga entusiaster spottade ur sig den ena suveräna reklamfilmen efter den andra. Idag är det forskningsinstitut hit och dit, och - ja, nu blev jag helt ordlös - vilka fler ointressanta reklaminslag finns det? Jag har redan glömt.

Siffran 800.000 kronor fick mig att tänka på en artikel i en kvällstidning. Så mycket kostar alltså reklam i TV4. Att Tomas Ledin får 60 minuters hyllning i svt kan alltså räknas om till 48 miljoner kronor om man vill vara riktigt krass. Det är summan Tomas hade fått betala hos TV4 om han önskat en egen reklamfilm på i runda slängar en timma. Nu får han en timma utan kostnad i svt.

Det svt gör är, att visa ett dokument där man dokumenterar en 60-årig artist. Ska bli jävligt intressant att se det på tisdag direkt efter Allsången.

Tomas då? Jo, han är ödmjuk. Säger han. Jag hade inte haft en annan åsikt...

2 kommentarer:

  1. Hej, vill ni ha mer besökare. Kolla in
    http://www.merbesokare.com

    SvaraRadera
  2. Jag har inte tv4, men andra kanaler där jag kan bli vansinnig på all reklam....

    SvaraRadera