2012-08-04

Att göra skäl för bloggens rubrik

Man bör ju göra skäl för bloggens rubrik. Vara gammal, grinig och gubbe. Jag menar, proppa inte på mig något jag inte vill ha. Be mig inte vara barnvakt åt ett barn som bara skriker, be mig inte ha åsikter om Centerpartiets ordförande (men snygg är hon!), dessutom tittar jag bara på tv när det är direktsänt. Jag vill uppleva nuet och inte dået. Som när meteorologerna i tv berättar om dagens väder. Jamen, det vet väl alla vad vi har haft för väder idag! Eller...

Jag vill ju veta hur vädret blir i morgon!

Och vad fan gör alla burkor på shoppingcentret A6 varje dag. Spenderar sina bidrag? Jävlar vad plastpåsar de har med sig hem. Önskar jag kunde shoppa loss på samma sätt. Dom har det bra, alla de där 27.000 somalierna som Jan Gunnarsson tyckte ryckte (jävlar vilket rim!) bidrag från staten då inte pengar räckte till för satsningar på landets idrottare.

Dessutom anser jag att stans busschaffisar gör ett dåligt jobb. De snackar för mycket. Antingen i mobilen med en kompis eller familjen i Alanya. Och detta sker under tiden de kör en buss! Ibland är jag så rädd att  mitt gamla hjärta slår "ett beat".

Nu vill jag gå ut, ta en bärs och gnälla lite med kvarterstanterna på min lokala pub. Det är livskvalitet!

Men jag måste ta bussen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar