2012-09-27

Sverigedemokraterna och sparande

Det finns 244 länder i vår värld som också kallas Jorden.

Idag gick Sverigedemokraterna ut med förslaget att minska asylinvandringen med 90% under de närmaste fyra åren. Partiet anser att vi sparar 11,6 miljarder kronor på ett sådant beslut.

Istället anser man att pengarna bör användas till sänkta pensionärsskatter, ökad välfärd och ett stärkt rättsväsende. Det finns också lite associationer till finsk och dansk flyktingpolitik. Där är flyktingpolitiken en aning stramare. Varför är det så? Det finns som sagt 244 länder i vår värld och jag undrar varför inte fler av alla dessa länder kan ta emot flyktingar från Syrien, Somalia, Iran, Irak eller Turkiet?

Ska Sverige ta emot så många människor? Många lever på socialbidrag eller andra bidrag. Naturligtvis kostar det mycket, mycket pengar för det samhälle vi lever i.

Ska vi tänka med hjärtat här eller ska vi tänka på alla våra pensionärer som en gång byggde landet och idag lever med en pension som nästa år får ett skattebidrag med 50 kronor per månad.

Integrationsminister Erik Ullenhag (fp) tycker att förslaget från SD är både omänskligt och oansvarigt.

- I princip skulle det innebära att vi skulle kasta ut människor, säger han. Nej, det var inte det Sverigedemokraterna sa, lille Erik, som suttit i Konstitutionsutskottet anmäld för mytbildning om invandringen.

För en gångs skull är jag lite för SD:s förslag. Jag är trött på att se parasiter i mitt bostadsområde när jag ska slita häcken av mig under åtta timmar för att försörja dessa människor, om tre år ska jag leva på en minimipension som inte ens når upp till de bidrag de får och hur grinig blir jag inte då?

1 kommentar:

  1. Jag håller helt och fullt med dig i detta och även SD....

    ha de gott.

    SvaraRadera